centresanatate-1340811932

centresanatate-1340811932
28 Iunie 2012
645 accesări
0 comentarii
Reprezentanţii administraţiei locale vor putea înfiinţa centre de sănătate multifuncţionale după ce Guvernul a modificat, ieri, la cererea Ministerului Sănătăţii, ordonanţa de urgenţă privind administrarea unităţilor sanitare publice de interes judeţean şi local. Potrivit unui comunicat de presă transmis de Ministerul Sănătăţii, actul normativ presupune ca autorităţile locale care deţin management spitalicesc să poată înfiinţa centre de sănătate multifuncţionale. Noile centre vor fi unităţi sanitare cu personalitate juridică, înfiinţate prin act administrativ al conducătorului autorităţii administraţiei publice locale, cu avizul conform al MS şi al MAI. Până ieri, aceste centre puteau fi organizate numai ca unităţi fără personalitate juridică, în structura spitalelor judeţene, municipale sau orăşeneşti. Acestea asigurau servicii de sănătate prin cabinete medicale, spitalizare de zi şi servicii de laborator. „La ora actuală, avem înfiinţate doar patru astfel de centre multifuncţionale în judeţele Argeş, Hunedoara, Vâlcea şi Mehedinţi. Prin măsura pe care am luat-o, urmărim creşterea numărului acestor unităţi care sunt structuri flexibile capabile să răspundă nevoilor de sănătate ale comunităţilor locale”, a declarat dr. Vasile Cepoi, ministrul Sănătăţii. Autorităţile din domeniul sanitar au precizat că, potrivit noii legi, centrele de sănătate multifuncţionale cu personalitate juridică vor avea o structură formată din cabinete de specialitate, spitalizare de zi cu cinci până la 20 de paturi, laborator de analize medicale de radiologie şi de imagistică medicală, precum şi alte structuri medicale fără paturi de spitalizare continuă. Directorii acestor centre vor fi numiţi în urma unor concursuri sau examene. Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii au menţionat că autorităţile administraţiei publice locale vor asigura sumele necesare pentru cheltuielile de administrare şi funcţionare, reparaţii, consolidare, extindere şi modernizare, la care se adaugă şi fondurile pentru dotări cu aparatură şi echipamente medicale.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Articol publicat de Alexandra MALACHI