26 Ianuarie 2016
1699 accesări
0 comentarii

Potrivit CNAS, cardul duplicat se eliberează ca urmare a solicitării persoanei asigurate, astfel: în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului naţional emis iniţial; în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional emis iniţial; alte situaţii justificate; în cazul în care cardul naţional emis iniţial prezintă defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau care nu poate fi utilizat din motive tehnice de func-ţionare, confirmate de casa de asigurări de sănătate; în situaţii justificate rezultate din derularea procesului de distribuţie a cardului naţional emis iniţial.
Titularul sau reprezentantul legal/împuternicitul solicită eliberarea cardului duplicat pe baza unei cereri adresate casei de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află persoana respectivă, însoţită de o serie de documente, în funcţie de situaţiile de mai sus: pierdere, furt, deterioare. Acesta trebuie să prezinte şi copia actului de identitate, dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia, dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia.
Atenţie! Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul deschis pe seama Casei de Asigurări de Sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate
Emiterea cardului duplicat se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii la casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.

Taguri articol: stiri medicale cnas cardul naţional sanatate

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Articol publicat de Andreea Năstase