Constănţenii interesaţi să îşi petreacă vacanţele peste hotare au obligaţia ca înainte de plecare să îşi procure cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS).
Astfel, cu ajutorul acestui card, solicitanţii au dreptul la asistenţa medicală devenită necesară în timpul şederii temporare pe teritoriul statelor membre UE, Spaţiul Economic European sau Confederaţiei Elveţiene. Acest card se eliberează la cerere, de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS). Ca urmare, asiguratul va depune în scris, la sediul instituţiei,o cerere, urmând să intre în posesia cardului în termen de maxim şapte zile lucrătoare.
Costulcardului european este suportat din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, iar perioada de valabilitate a cardului este de un an de la data emiterii.
„Persoanele care posedăCEASS beneficiază de servicii medicale în altă ţară, în aceleaşi condiţii ca şi asiguraţii din ţara în care s-au deplasat. Este posibil, însă, ca pentru anumite serviciisă fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii suntdecontate integral. Acest lucru depinde de sistemul de asigurări din ţara în care ne sunt acordate aceste servicii”, a declarat purtătorul de cuvânt al CJAS, Aurelia Rădoi.
Anul trecut, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate a eliberat 6.130 de carduri europene de asigurări sociale de sănătate.