Linia de urgenţe 112 are mai multe coduri de gravitate. În momentul în care se face o sesizare, în funcţie de detaliile primite prin telefon de la pacient, se hotărăşte gradul de urgenţă, iar medicii de pe ambulanţă sunt pregătiţi în consecinţă. La toate tipurile de cod (roşu, galben etc.), ambulanţa merge întotdeauna pregătită corespunzător, cu echipaj medical şi cu echipamentul necesar.
Începând de anul trecut, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) a introdus o utilitară specială pentru consultaţii la domiciliu, pentru cazurile mai puţin grave, care se încadrează la codul verde. Această ambulanţă specială merge acasă la pacient, în urma solicitării la 112, iar medicul responsabil rezolvă problema de sănătate. Dacă acesta se confruntă cu un caz mai complicat, sună din nou la dispecerat şi la faţa locului se prezintă o ambulanţă dotată, care preia cazul.
„Prin apelul la 112, ambulanţa pentru consultaţii la domiciliu se deplasează doar pentru cazurile de «cod verde» la domiciliul pacientului. Este ca şi cum ar veni ambulanţa obişnuită, rezolvă problema, ia legătura cu dispeceratul, transmite că a rezolvat situaţia şi se întoarce la sediu. Utilitara specială are şi medic care merge cu trusa de urgenţă acasă la pacient”, au declarat reprezentanţii CJAS Constanţa.