În ultimele zile, în spaţiul mediatic, au fost evidenţiate anumite probleme, legate de situaţia soluţiilor dezinfectante folosite în spitale, în urma cărora reprezentanţii unei firme care distribuie astfel de biocide unităţilor sanitare s-au ales cu dosar penal.
Problema diluării dezinfectanţilor din unităţile sanitare îşi va găsi rezolvare, întrucât Ministerul Sănătăţii a dispus demararea unor controale mixte împreună cu Inspecţia Sanitară de Stat şi Serviciile de Control în Sănătate Publică, din cadrul Direcţiilor de Sănătate Publică. În cadrul acestor controale, vor fi ridicate probe din dezinfectanţi pentru a fi trimise la testare în vederea stabilirii eficienţei acestora. Reprezentanţii DSP Constanţa au fost şi ei sesizaţi cu privire la efectuarea acestor controale, urmând ca aceştia să primească indicaţii de la Ministerul Sănătăţii pentru a le pune în practică.
„Aceste controale se fac periodic, în principiu, cele tematice se fac la începutul fiecărui an. Acţiunea se va derula începând cu luna mai, imediat după Sărbătorile Pascale, în toate unităţile sanitare din judeţ, probabil că şi în cele de stat şi în cele private. Aşteptăm mai multe informaţii, pe care le vom primi în videoconferinţa cu reprezentanţii Ministerului Sănătăţii. Vom cunoaşte planul de măsuri care se vor lua, cu recomandări precise asupra acestor controale”, a declarat Cheraţa Verioti, inspector DSP Constanţa.
Ineficienţa produselor dezinfectante folosite în spitale creşte riscul de contaminare şi răspândire a infecţiilor nosocomiale, aşadar pacienţii sunt expuşi în a contacta bacterii rezistente la antibiotice mult mai uşor.