„De câte ori am dreptul la consultaţii medicale?”, „Trebuie să mă programez de fiecare dată când am nevoie de trimitere de la medicul de familie?”
Sunt doar câteva dintre întrebările pe care şi le pun pacienţii asiguraţi când vine vorba de vizita la cabinetul de medicină de familie. Reprezentanţii medicilor de familie explică ce drepturi au pacienţii asiguraţi când ajung la medicul de familie.
„Tineri sau vârstnici, pacienţii asiguraţi pot ajunge la medicul de familie şi de mai multe ori în aceeaşi lună, dacă apar probleme de sănătate. Însă, potrivit noului contract - cadru, pacienţii asiguraţi beneficiază de patru consultaţii pe lună, dintre care două la medicul de familie şi două la medici de alte specialităţi. Pe de altă parte, normele nu limitează numărul de consultaţii pentru probleme de sănătate noi. Ori de câte ori o persoană are o problemă, în sensul că se simte rău, acea persoană se poate adresa medicului de familie fără nici o restricţie”, explică dr. Laura Maria Condur, preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie „Tomis”. În cazul în care un pacient asigurat consideră că medicul de familie nu şi-a îndeplinit sarcinile de serviciu, a făcut o greşeală din cauza căreia bolnavul a avut de suferi sau a fost în pericol, îl poate reclama pe acesta la Colegiul Medicilor din Constanţa.
„Toate nemulţumirile sau greşelile medicale se reclamă la Colegiul Medicilor. Acolo se stabileşte dacă este vorba despre malpraxis şi în ce condiţii a fost nedreptăţit pacientul sau a fost privat de serviciile medicale pe care le are prin lege. Tot acolo, odată cu probarea diagnosticului, se realizează sau nu şi dosarul penal, caz în care medicul îşi poate pierde dreptul de liberă practică. Casa de Asigurări de Sănătate nu poate controla decât serviciile decontate medicilor, nu şi modalitatea în care acestea au ajuns la pacient”, a declarat, pentru Cuget Liber, Laura Maxim, purtătorul de cuvânt al CJAS Constanţa.