Asiguraţii care, din motive personale sau religioase, refuză utilizarea cardului de sănătate vor depune o cerere în scris la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Constanţa, în care vor menţiona motivele refuzului şi vor restitui cardul de sănătate, în cazul în care l-au primit. Accesul la serviciile medicale se va face pe baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate cu termen de valabilitate de trei luni. Adeverinţa, ca şi cardul de sănătate, nu trebuie să rămână la furnizorii de servicii medicale, aceasta fiind prezentată ori de câte ori pacientul va merge la medic sau la farmacie.
Excepţie vor face asiguraţii pentru care cardul de sănătate nu a fost încă tipărit. Aceştia vor primi în continuare servicii medicale conform vechiului sistem de validare şi decontare, până când cardul lor va fi tipărit şi transmis prin poştă. Asiguraţii pe numele cărora a fost tipărit cardul, dar din diverse motive nu au intrat încă în posesia lui trebuie să se adreseze casei de asigurări în evidenţa căreia se află, pentru a solicita eliberarea cardului de sănătate.