12 Decembrie 2016
1338 accesări
0 comentarii

Începând cu săptămâna viitoare, pacienții vor putea evalua experiența în spitale prin noul mecanism de măsurare a satisfacției, prin SMS și formular web. Astfel, vor fi contactaţi, anual, aproximativ jumătate dintre pacienţii care se externează din spitale. Se estimează că se vor trimite 5.400.000 de SMS-uri în toate reţelele naţionale. Un eşantion relevant de pacienţi selectați aleatoriu la nivelul fiecărui spital din România va fi contactat automat printr-un SMS care va conține un set de întrebări simple referitoare la: calitatea serviciilor medicale, curăţenia din spital, interacţiunea cu personalul medical, eventuale cazuri de corupţie.


Răspunsul pacienţilor va fi anonimizat şi apoi înregistrat într-un sistem informatic dezvoltat, gratuit, pentru Ministerul Sănătăţii de către Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale. SMS-ul de răspuns va fi gratuit pentru pacienți. Situația rezultată din centralizarea datelor și analiza acestora va fi publicată trimestrial pe site-ul transparenta.ms.ro, administrat de Ministerului Sănătăţii și dezvoltat deGovITHub.

În acest moment, măsurarea satisfacției pacienților se bazează pe formulare tipărite care sunt completate de pacienţi în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului. Această metodologie distorsionează rezultatele şi nu oferă o situaţie reală a experienţei pacientului în spital.

Taguri articol: stiri medicale spital interacţiune pacient

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii