V-ați cooptat vreodată copiii la gătit? Dacă nu, ar trebui să începeți să o faceți. De ce? Pentru că gătitul reprezintă pentru cei mici o modalitate prin intermediul căreia pun o mulțime de întrebări, descoperă răspunsuri, investighează, și toate într-un stil propriu. Prin urmare, atunci când gătiți implicându-i și pe ei, rolul vostru se schimbă din lider, în coordonator. Specialiștii spun că acest lucru este benefic, deoarece pe lângă faptul că îi aveți lângă voi, ei au șansa de a investiga și invăța lucruri noi.
Participând la prepararea mâncării, copiii pot învăța lucruri noi. Totuși, puteți structura procesul de învățare prin accentuarea unor anumite concepte și aptitudini. De exemplu, tăiatul unui fruct poate deveni un joc de vocabular atunci când le solicitați copiilor să numească un număr cât mai mare de adjective care să descrie fructul pe care tocmai îl tăiați.
De asemenea, gătitul mai este util și în furnizarea experimentelor matematice, care le oferă copiilor șansa de a aplica pe exemple reale aptitudinile pe care le dețin. Când copiii gătesc, își exersează cunoștințele de matematică prin numărare, măsurare, potrivire și sortare. De exemplu, copiii pot sorta ingredientele după culoare, după caracteristici - de exemplu, condimentele sunt puse într-un loc, lactatele în altul etc. Totodată, ei își dezvoltă spiritul de observație. Împreună puteți asista la modul în care o boabă de strugure se usucă și se transformă în stafidă sau modul în care un plic de ceai transformă complet apa în care este adăugat.