Customer Service Team
Aproape un sfert din persoanele care îşi desfăşoară activitatea în centrele de operare telefonică a diferitelor companii de profil suferă de probleme ale vocii. Astfel, cei care lucrează în call center-uri prezintă pierderi de voce, iritaţii ale gâtului sau dificultăţi respiratorii. Constatările au fost realizate de o echipă de cercetători de la Universitatea Ulster din Irlanda, care a desfăşurat un studiu pe aproximativ 600 de angajaţi în 14 call center-uri britanice.
Cercetătorii au observat că la instruirea acestor salariaţi nu sunt abordate aspecte legate de voce şi nu se acordă suficientă atenţie reglării aerului ambiant şi nivelului de umiditate. În schimb, se adaugă o gestionare defectuoasă a timpului alocat pauzei, vocea nu are timp să se odihnească, aşa cum ar trebui, şi există spaţii de lucru neadaptate muncii desfăşurate. Studiul a fost realizat la iniţiativa organizaţiei „Institution of Occupational Safety and Health” din Marea Britanie.