Finger on Keyboard Pad
Persoanele cu deficienţe de auz şi vorbire întâmpină dificultăţi de fiecare dată când solicită ajutor la numărul de urgenţă 112, deoarece nu pot fi înţelese de către operatori. Din acest motiv, „peste 22 de mii de surdomuţi cer sprijin autorităţilor române pentru susţinerea unui proiect, pilotat deja în şcolile speciale din opt judeţe, pentru ca apelurile lor, în caz de urgenţă, să poată ajunge şi să fie înţelese în dispeceratele 112", a declarat, ieri, Ionica Tarcău, pre-şedintele Asociaţiei „1 Iunie 2001", citat de agenţia de presă Mediafax.
Ionica Tarcău a mai spus că îm-preună cu reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale s-au găsit soluţii tehnice pentru ca apelurile celor fără glas să poată fi înţelese şi la 112. Cu toate acestea, bugetul este prea mic pentru susţinerea proiectului la nivel naţional. „Legislaţia există, dar nu este creată forma le-gală de plată a interpreţilor autorizaţi. Mai mult, un surdomut, din ajutorul acordat de stat, de 234 de lei, nu-şi poate cumpăra un telefon prin care să poată face şi apeluri video în caz de urgenţă şi nici nu poate suporta costul unui abonament. Parteneriatul public-privat există, însă nu avem sursa financiară pentru ca cei peste 22.000 de cetăţeni surdomuţi să poată apela gratuit serviciul 112", a adăugat Ionica Tarcău.