Conducerea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) face apel la pacienţi sau aparţinătorii acestora, să prezinte cardul de sănătate la prezentarea în Unitatea de Primiri Urgenţe.
În acest fel, ei pot fi identificaţi, consultaţi, iar datele trimise imediat în sistem. Se pare că de foarte multe ori, aceştia uită că la medic trebuie să se prezinte cu cardul, ceea ce îngreunează munca medicilor, iar datele personale sau istoricul pacientului respectiv nu pot fi vizualizate, lucruri extrem de importante.
„Conform art. 223 din Legea Sănătăţii nr.95/2006, documentele prin care se atestă calitatea de asigurat sunt, după caz, adeverinţa de asigurat eliberată prin grija Casei de Asigurări la care este în-scris asiguratul sau documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu CJAS a instru-mentului electronic pus la dispoziţie de CNAS. Aceste documente justificative se înlocuiesc cu cardul naţional de asigu-rări sociale de sănătate, respectiv cu adeverinţa de asigurat cu o valabilitate de trei luni, pentru persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă primirea cardului naţional”, a declarat managerul unităţii sanitare, dr. Cătălin Grasa.
Desigur, trebuie să amintim aici şi blocările care apar de foarte multe ori cu cardurile de sănătate, situaţii ce le fac viaţa şi mai amară bolnavilor când se prezintă la farmacii cu reţete compensate şi află că nu li se pot elibera medicamentele. Se pare că aceasta nu este singura problemă cu care se confruntă, însă, spitalul.
De curând, sistemul informatic unic integrat pentru evidenţa pacienţilor a fost inoperabil timp de câteva zile, asta din cauza unor probleme tehnice de comunicaţie între unele componente ale sistemu-lui. Prin urmare, operaţiunile de introducere şi operare a datelor în sistemul unic integrat pentru evidenţa pacienţilor, precum şi eliberarea documentelor medicale la nivelul SCJU au fost grav afectate.