Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a luat act cu interes de iniţiativa parlamentară privind legea pentru modificarea art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, precum şi a Legii audiovizualului nr. 504/2002, iniţiativă care în mod esenţial interzice publicitatea explicită în cadrul programelor de televiziune şi radio-difuziune, inclusiv pentru produsele medicamentoase care se eliberează fără prescripţie medicală.
„Este un fapt cunoscut că scopul publicităţii este să creeze nevoia de consum, iar administrarea de medicamente din proprie iniţiativă este un rezultat al acesteia.Nu admitem ca distribuitorii de medicamente şi farmaciile să obţină creşteri în cifra de afaceri exploatând preocuparea oricărui bolnav în faţa neplăcerilor aduse de maladie. Un produs farmaceutic, fie el medicament, supliment alimentar sau dispozitiv, trebuie recomandat de specialişti şi nu de firmele de publicitate”, a declarat dr. Costel Stanciu, preşedintele APC România.
„Există deja suficiente aspecte necorespunzătoare unui climat economic normal care se regăsesc în domeniul farmaceutic, plecând de la numărul impresionant de farmacii, care uneori se succedă două-trei pe acelaşi trotuar, şi terminând cu insistenţa cu care personalul din farmacie recomandă produse care, după acesta, ar trebui să însoţească medicamentele indicate de medicul specialist. Pe lângă acestea se adaugă reclamele, care au ajuns să domine în mod covârşitor spaţiul publicitar al posturilor de radio şi televiziune. Dacă în orice alt domeniu economic susţinem rezolvarea problemelor pe calea funcţionării unei concurenţe robuste, în domeniul farmaceutic apreciem că intervenţia legiuitorului este binevenită, ţinând cont de impactul produselor farmaceutice asupra sănătăţii umane”, mai precizează reprezentanţii asociaţiei.