Pe bodygarzi se cheltuiesc sume imense , dar pe camere video si medicamente in nici un caz. Acest lucru nu inseamna management defectuos ?
Vulgaritatea, atitudinea arogantă şi vorbele urâte ale cadrelor medicale în sala de naşteri a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa sunt deja o legendă. Mai multe mămici constănţene s-au plâns de aceste condiţii, iar altele au decis să rupă tăcerea şi să povestească, pe un grup privat de pe Facebook, clipele de coşmar prin care au trecut când au ales să-şi aducă pe lume copiii la Spitalul Judeţean Constanţa.
Naşterea este un moment greu şi totodată special din viaţa unei femei. Totuşi, de mai mulţi ani, circulă „legende” despre atitudinea nepotrivită a angajaţilor Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa faţă de tinerele mămici, chiar în momentul când ar avea nevoie cel mai mult de sprijin emoţional.
„Ceea ce se întâmplă în sala de naşteri a Spitalului Judeţean este mai rău ca în epoca de piatră. Pe viitoarele mămici care trebuie să nască zilele acestea şi vor să aleagă Spitalul Judeţean le rog din suflet să se răzgândească sau să aibă o persoană cu «tupeu» lângă ele. A fost nevoie de «scandal» pentru a schimba atitudinea anumitor personaje”
-declară Florina Voiculescu, o mamă care a născut recent şi s-a confruntat cu atitudinea arogantă a angajaţilor Spitalului Judeţean Constanţa.
Se pare că ceea ce se întâmplă nu este recent, ci durează de ani de zile.
„Eu tot la Spitalul Judeţean am născut prima dată, acum cinci ani; asistentele vorbesc foarte urât cu mămicile tinere. Erau unele care, fiind la prima naştere, ţipau sau făceau pe ele. Asistentele le vorbeau urât, spunându-le că la sex tot aşa ţipau”
-spune Adina Amalinei.
Mămicile trebuie să depună reclamaţii în scris
Deşi aceste poveşti circulă de ani buni printre mămicile care au născut la Spitalul Judeţean, se pare că nimeni din conducerea spitalului nu ştie sau nu a vrut să audă niciuna dintre aceste nemulţumiri, decât dacă ele sunt realizate în scris.
„Nu cunosc nimic din toate acestea. Atâta timp cât mămicile se adresează presei şi nu nouă şi nu primim nicio reclamaţie în scris, noi nu avem de unde să ştim ce se petrece şi nici nu putem lua măsuri. Avem nevoie de o reclamaţie în scris pentru ca în cazul demarării unei anchete administrative să avem o dovadă scrisă. Altfel, nu se pot aplica sancţiuni”-
declară Dănuţ Căpăţână, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa.
Răspunsul conducerii spitalului scoate la iveală două realităţi: pe de o parte, aceasta nu este atentă la bunăstarea pacienţilor şi nici receptivă la problemele lor, iar pe de altă parte, pacienţii trebuie să înveţe să se lupte pentru drepturile lor.
Se pare că vulgaritatea în limbaj şi atitudinea urâtă a unor angajaţi ai Spitalului Judeţean sunt rezultatul unei lipse de educaţie elementară. Bunul simţ nu costă nimic, dar se găseşte tot mai rar în atitudinea unora.
Este important ca cei care se confruntă cu astfel de comportamente să nu le ţină sub tăcere. Ele trebuie raportate presei, dar şi instituţiilor în cauză, sub forma unor plângeri scrise, pentru a constitui o bază pentru eventualele anchete.